به رنگ چادرم

Wife / Mom
به رنگ چادرم

علاقمند به کتاب، چای، گل، موسیقی و فیلم
مشتاق رشد و یادگیری

بازی با انواع مختلف بافت برای کودکان

پنجشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ۰۳:۰۲ ب.ظ

کودکان برای پیشرفت ، دوست دارند همه چیز را لمس کنند . شما میتوانید از این کنجکاوی طبیعی کودکتان استفاده کنید و بافت های مختلف و شگفت انگیزی که دنیای ما را احاطه کرده است را به او آموزش دهید . آزمایش و تجربه کردن بافت ها ، همراه با انجام بازی های فکری یک بنیاد آموزشی جامع در تمام زمینه ها را فراهم میکند .این بازی ها در مورد علم و اکتشاف ، نحوه تجزیه و تحلیل و پیش‌بینی آن ، همچنین واژگان جدید را به کودک معرفی میکند . علاوه بر مزایای تحصیلی و آموزشی ، بازی با بافت ها برای کودک بسیار سرگرم کننده است . من با یک صفحه مقوا و دو عدد اسکاچ که یک طرف آن ها نرم و طرف دیگر زبر بود این صفحه رو برای دست و پاحنایی درست کردم تا تفاوت بین بافت نرم و زبر رو تجربه کنه . شما هم میتونید با چند ایده ی زیر شروع کنید :



لغزنده

مواد لازم : صابون یا روغن پخت و پز بر روی فویل . یخ مرطوب ، پوست و تکه های موز ، لوسیون .

ایده های فعالیت : دستان کودک خود را به لوسیون آغشته کنید و از او بخواهید یک دستگیره را بچرخاند . یک سطح شیب دار درست کنید و از کودک بخواهید قالب یخ را روی آن قرار ده تا شاهد لیز خوردن آن باشد . 


دانه دار

مواد لازم : نمک ، شکر ، شن و ماسه در یک وان

ایده های فعالیت : کودکان میتوانند دانه ها را از طریق انگشتان و دست خود کنترل کنند . بر روی یک صفحه پر شده از دانه ها ، نام او را بنویسید یا با کمک کودک یک نقاشی بکشید و یا سعی کنید آن ها را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید . 


کرکی

مواد لازم : پنبه ، خز حیوانات ، پر 

ایده های فعالیت : فرزندتان چشم های خود را ببندد و تعدادی پنبه ی توپ شده در دستان او قرار بدهید . ببینید آیا میتوند قبل از دیدن آنها تعدادشان را حدس بزند یا خیر . آیتم های مختلف کرک دار را به هوا پرتاب کنید و ببینید کدام یک آرام تر به زمین میرسد . برای کودک تان در مورد این تجربه توضیح دهید . این امر به عنوان یک مقدمه بزرگ برای تفاوت بین ریزش باران و برف  میشود .


پیچ و تابدار

مواد لازم : مارشمالو ، خمیر بازی ، کوسن 

ایده های فعالیت : آزمایش و تجربه با تغییر شکل و سایز اشیا ( آیا صاف میشود ؟ آیا به حالت اول خود برمیگردد یا شکل خود را حفظ میکند ؟ )


زبر

مواد لازم : پوست درخت ، کاغذ سنباده ، پد تمیزکاری ( اسکاچ)

ایده های فعالیت : با مداد شمعی روی بشقاب نقاشی کنید . سپس سعی کنید فرزندتان با اسکاچ آن را تمیز کند . همین کار را با یک دستمال نرم هم تکرار کنید .



صاف و هموار

مواد لازم : کاغذ ، سنگ جلا داده شده ، تیله 

ایده های فعالیت : از کودک بخواهید تیله یا سنگ جلا داده شده را روی یک سطح صاف و هموار سپس روی یک سطح زبر و ناهموار بغلطاند . با چند کودک میتوانید مسابقه ای با تیله ها روی سطح صاف و هموار برگزار کنید 



ناهموار

مواد لازم : سنگ ، پلاستیک های حباب‌دار ، لگو

ایده های فعالیت : فرزندتان چشم های خود را ببندد و تعداد لگو های در دست شما یا حباب های یک پلاستیک حباب دار را بشمارد . به او اجازه دهید سنگ های پر از ناهمواری را یک بار روی سطوح صاف و هموار بغلطاند و سپس درباره ی تفاوت در حرکت آن با هم صحبت کنید . 


شما و فرزندتان میتوانید با بافت های مختلف در فصل های گوناگون بازی ، فعالیت و بحث های بی نهایت زیاد و جالبی داشته باشید . برای تقویت آنچه آموخته اند ، میوانید در طول روز پرسش های مختلفی در رابطه با بافت ها از آن ها بپرسید . برای مثال وقتی در هنگام خواب درمورد حیوانات صحبت میکنید از او بپرسید : " به نظرت تمساح نرم است یا زبر ؟ " یا هنگامی که فرزندتان در حال غذاخوردن است از او بپرسید : " غذای تو لغزنده است یا میتوانی آن را پیچ و تاب دهی ؟ " بدون شک در ذهن کودک شما یک جرقه ای زده میشود و همان لحظه یاد میگیرد . آیا چیز بهتری وجود دارد ؟ 


من این مقاله رو از سایت Modern Mom ترجمه کردم :)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی