به رنگ چادرم

Wife / Mom
به رنگ چادرم

علاقمند به کتاب، چای، گل، موسیقی و فیلم
مشتاق رشد و یادگیری

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

قدردان اون ۴؛ ۵ نفری هستم که هر بار میرم در قسمت آمار ها میبینم اومدن اینجا و یه سری زدن. خیلی خوش اومدید. دوست دارم خیلی بیشتر از این روزها بنویسم اما امان از وقت کم و سر شلوغ. به مناسبت ماه مبارک هر روز برنامه داریم و هر شب تا سحر بیدارم و کارها رو پیش میبرم. کتاب میخونم و روزها بیشتر با بچه ها بازی میکنم. برنامه ریزی جدیدی برای بازی‌ها و فعالیت‌هامون نوشتم و از فردا قراره اجراش کنیم. چند تا کار عقب افتاده داشتم که حسابی ذهن‌م رو به خودش مشغول کرده بود. این دو هفته انجام‌شون دادم و خیال‌م کمی راحت شد. چند شبی هست به دفتر برنامه‌ریزی سر نزدم و کارها رو ننوشتم. چرا ؟ چون اصلا وقت نکردم. و از این بابت کمی ناراحت‌م. نوشتن همیشه حس خوبی بهم میده و این باعث میشه با تمرکز بیشتری کارها رو پیش ببرم. دوست دارم بعد از ماه مبارک یک کتاب آشپزی همه فن حریف بخرم و دستی به سر و روی آشپزی‌م بکشم. دوست دارم با مزه‌ها بازی کنم. دنیای غذا و طعم‌ها رو دوست دارم. علی‌الخصوص الآن که دو تا آشپز کوچک هم همراهی‌ام میکنن. الآن احساس شکرگذاری و کمی خستگی برام حاضره. شب خوش.

  • ۱ نظر
  • ۱۵ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۴:۱۴
  • مهربان بانو

روزهای شلوغی را سپری میکنم. چند شبی میشود سری به دفتر برنامه‌ریزی‌ام نزدم و کارهایم را ننوشتم. با این حال در رهایی به سر میبرم و سعی میکنم فعلا در ذهن‌م برنامه‌ریزی داشته باشم. از اینکه صبح‌ها مجبورم همراه با صبحانه خوردن با دخترها سیستم بغل دست‌م باشد و نصف حواس‌م اینجا بقیه‌ش آنجا ؛ احساس خوبی ندارم. چند هفته میشود که باهم‌خوانی را شروع کردم. داستان از این قرار است که با مادرها دور هم جمع شدیم و کتاب به بچه‌ها گفتن از بچه‌ها شنیدن را میخوانیم و تمرین میکنیم. امسال هم مثل سه سال گذشته نمیتوانم روزه بگیرم. اما فرصت خوبی پیش‌ آمده تا در مورد این ماه با زینب صحبت کنم و فعالیت‌های مختلفی با هم انجام دهیم.

مستند جالبی پیدا کردم به اسم Headspace Guide to Meditation. از اسمش پیداست ؛ کمک‌تان میکند مراقبه کنید. ذهن‌آگاهی ؛ رهایی ؛ قدردانی و ... اصولی که برای خودمراقبتی لازم داریم و بر هر والدی واجب است آنها را تمرین کند. در لحظه‌های خوشی ؛ غم ؛ لحظه‌هایی که احساسات شدیدی را تجربه میکند. پیشنهاد میکنم اگر به این مباحث علاقه‌مندید حتما ببینید. هیچ‌وقت فکر نمیکردم یک روز بنشینم و مستندهای مراقبه ببینم ! ولی عجیب حس خوبی دارد. آرام شده‌ام. هیولای درون‌م به یک آرامشی رسیده که انگار خیلی وقت است دنبالش میگشته ...

 

 

 

  • ۰ نظر
  • ۰۳ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۳:۵۳
  • مهربان بانو