به رنگ چادرم

Wife / Mom
به رنگ چادرم

علاقمند به کتاب، چای، گل، موسیقی و فیلم
مشتاق رشد و یادگیری

فعالیت هایی شاد برای یک ساله ها ( Part 1 )

چهارشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۶، ۰۳:۱۲ ب.ظ


تقریبا از وقتی دست و پاحنایی به دنیا آمد من استرس این رو داشتم که حالا چکار کنیم که حوصله ش سر نره ؟ از طرفی هم بازی کرده باشیم هم استعدادهای نهفته ای که هر بچه ای با تمرین و بازی و فعالیت های مختلف داره رو شکوفا کنیم و بهبود ببخشیم . چند تا کتاب توی این زمینه خیلی بهم کمک کردند . حتما اسم هاشون رو مینویسم که اگر مایل بودین تهیه کنید . مطالب خیلی از سایت ها رو خوندم که اینجا توی چنتا پست ترجمه شون رو میذارم . به نظر من از یک سال به بعد بازی با بچه ها راحت تره تا قبل از این سن . دست و پاحنایی الآن به راحتی میتونه یک ساعت خودش تنهایی بازی کنه و من به کارهام برسم . البته در اکثر مواقع من تنهاش نمیذارم و با هم بازی میکنیم . چونکه بنظرم این یک ساعت تایم طلایی یادگیری‌ش هست . چون خیلی مایل به انجام بازی و فعالیت های مختلفه . 

چند مورد در مورد بچه ی یک ساله بگم براتون . اینکه : کودکان یک ساله ، در مرحله ی سنی "بین" هستند . آنها دیگر بچه نیستند ، بخصوص به این دلیل که آنها بیشتر علاقمند به داشتن تلفن همراه هستند و مهارت های حرکتی آنها در حال توسعه یافتن میباشد. توانایی آنها در بازی پیشرفته تر از یک نوزاد است بعلاوه ی اینکه آنها به مدت طولانی نخواهند نشست . اما کودکان یک ساله هنوز در مرحله ی پیش دبستانی هم نیستند . آنها هنوز هم باتوجه به آنچه که میتوانند انجام دهند محدودیت هایی دارند . آنها دستورالعمل ها را به خوبی دنبال نمی کنند ، در نتیجه محصول یا دستآورد نهایی کار آنها خیلی کمتر است . یک ساله ها نمیتوانند برای چند ساعت روی یک موضوع خاص تمرکز کنند .  به همین دلیل این فعالیت ها کوتاه هستند . از آنها بعنوان فعالیت های " اندازه نیشی" 😊 استفاده کنید تا زندگی روزمره شما و کودک تان را بهبود ببخشد .  همچنین پیشنهاد میکنم هر فعالیت را در یک روز انجام دهید و ادامه ی روز را با تکیه بر روال منظم خود پر کنید . این فعالیت ها برای تمام کودکان یک ساله ، از 12 تا 24 ماه است . اگر متوجه شدید فرزند شما برای انجام این فعالیت ها هنوز آماده نیست ، تا زمانی که علاقه نشان نداده دست نگه دارید. 

اکثر این بازی ها رو ما با دست و پاحنایی خیلی قبل تر از یک سالگی هم انجام میدادیم . نگران نباشید . این بار با هدف تر و باحوصله تر این بازی ها رو انجام بدید . چون پشت هر کدوم یکی از توانایی های کودک شما قرار داره که با صبر و شکیبایی تون شکوفا میشه و رشد میکنه .


اغلب تعاملات ما با کودکان نوپا در خانه اتفاق می افتد ، نگران نباشید ، همانطور که مشاهده خواهید کرد ، تمام چیزی که شما احتیاج دارید ایده های الهام بخش کوچکی ست که میتوانید در خانه با کودک خود بازی کنید .


1.      با یک پتو بازی کنید

کودک خود را در انتهای یک پتو قرار دهید  ( پتوی کوچک برای این بازی مناسب تر است ) . سپس در مقابل او بنشینید و انتهای دیگر پتو را بکشید . با حرکت دادن پتو به بالا و پایین موج ایجاد کنید .


2.      با آلات موسیقی بازی کنید

بچه ها عاشق بازی با وسیله هایی هستند که صدا تولید میکنند .

ما قطعا برخی از این سازهای خانگی را خواهیم ساخت  DIY Musical Instruments 20


3.      شعرهای قافیه دار بخوانید و یک مهمانی رقص کوچک داشته باشید

برگزاری یک رقص در خانه ! همراه با کودک تان و موسیقی ای که دوست دارید یک رقص داشته باشید . اگر او هنوز نمیتواند بایستد ، او را در آغوش گرفته و همراه با موسیقی برقصید


4.      دستگاه حباب ساز

هیچ چیز لذت بخش تر از ظاهر شدن حباب برای کودک یک ساله نیست . با یک بطری ساده میتوانید مقدار زیادی حباب برای کودک خود تولید کنید . همچنین اسباب بازی هایی هستند که میتوانند برای مدت طولانی حباب درست کنند .


5.      با توپ بازی کنید

بازی با توپ بسیار متنوع است . توپ را به عقب و جلو حرکت دهید . اگر کودک شما قادر باشد میتواند توپ را بکشد یا هل دهد و پرتاب کند . شما همچنین میتوانید به او اموزش دهید که توپ را به یک محل مشخص مثلا داخل یک سبد پرتاب کند .


6.      با یک بادکنک بازی کنید

مانند بازی با توپ ، بازی با بادکنک هم برای کودک یک ساله سرگرم کننده است . اگر بادکنک با گازهلیوم پر شده است ، انتهای آن را به یک نخ وصل کنید تابالای سر کودک به پرواز در بیاید . او به بادکنک ضربه میزند و منتظر بازگشت دوباره ی بادکنک است . اگر گاز هلیوم آن تخیله شد نخ را ببرید و اجازه بدهید کودک تان بادکنک را به هوا پرتاب کند و آن را بگیرد . هوا در بادکنک باعث میشود یک سقوط آهسته داشته باشد  - گرفتن آن هم آسان تر باشد - .


7.      به عکس ها و نقاشی ها نگاه کنید

شما احتمالا در خانه دیوارها و سطوح پر از قاب عکس یا آثارهنری دارید . برای کودک خود توضیح دهید افراد داخل عکس چه کسانی هستند و یا آثار هنری در چه موردی هستند . آلبوم عکس نیز میتواند جایگزین دیگری برای این فعالیت باشد . اشتراک گذاری عکس های قدیمی از عزیزان خود میتواند برای کودک جذاب باشد . او از نگاه کردن به چهره های آشنا و جدید لذت میبرد .

و اما منبع  :)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی