به رنگ چادرم

Wife / Mom
به رنگ چادرم

علاقمند به کتاب، چای، گل، موسیقی و فیلم
مشتاق رشد و یادگیری

فعالیت هایی شاد برای یک ساله ها ( Part 2 )

دوشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۶، ۰۴:۵۲ ب.ظ
ادامه ی فعالیت ها و بازی ها برای یک ساله ها رو میذارم براتون . امیدوارم لحظه های شادی رو در کنار فرزندان‌تون داشته باشید :)
شما هم اگر مطلبی دیدید گه جالب بود برام بفرستید . علاوه بر این چندین مطلب مفید دیگه پیدا کردم که اگر دست و پاحنایی جان اجازه بدن حتما ترجمه میکنم و با شما به اشتراک میذارم .

 

8.      بازی با بلوک

به کودک آموزش دهید چگونه یک بلوک را روی بلوک دیگری بگذارد . ساخت یک برج یا تخریب آن ، یا کمک کردن به کودک برای ساختن چیزی به غیر از بلوک میتواند برای او سرگرم کننده باشد .

نگران نباشید . کودک شما از 18 ماه به بعد میتونه حداقل دو تا مکعب رو روی هم بذاره . دست و پاحنایی فعلا علاقه ی زیادی به تخریب داره فعلا :))

 

9.      یک مقوای بزرگ روی زمین بگذارید

مقوا به یکی از اسباب بازی های مورد علاقه ی کودک شما تبدیل خواهد شد . به عنوان مثال کودک میتواند روی آن قدم بزند ، راه برود و یا برقصد . همچنین میتوانید آنها را تشویق کنید تا با مدادرنگی یا مدادشمعی روی مقواهای قابل شستشو نقاشی بکشند .

 

10.      بازی با وسایل خانگی

لوازم خانگی ایمن اسباب بازی هایی عالی برای بچه ها به حساب می آیند . هر موردی که در نزدیکی شماست را در اختیار کودک قرار بدهید تا ببینید چگونه آن را به اسباب بازی تبدیل میکند .

 

11.      کتاب بخوانید

فعالیت مورد علاقه ی من با دست و پاحنایی ! زمان هایی بود که دیگر نمیدانستم چه کار کنم و مینشستیم و با کودک‌م کتاب میخواندیم . کتاب هایی پراکنده در قسمت هایی از خانه قرار بدهید تا همه جا در دسترس شما باشند . همچنین میتوانید یک کتابخانه ی کوچک برای کودک تهیه کنید تا برای مطالعه به آن مراجعه کنید و کتاب جدیدی را همراه با کودک تان کشف کنید . 

 

12.      به گیاهان آب بدهید

یک فنجان کوچک پلاستیکی را پر از آب کنید . یا با استفاده از وسایل آبیاری کودکانه تجربه ی یک آبیاری را با کودک خود داشته باشید . اینکه چگونه به گلها آب میدهید را به کودک تان نشان بدهید . من دیروز برای اولین بار یک گلدون کوچیک جلوی دست و پاحنایی گذاشتم و با کمک هم بهش آب دادیم . تجربه ی لمس خاک و برگ های گل تجربه ی شگفت انگیزی برای کودک خواهد بود . 

 

13.      سطوح را پاک کنید

آیا میز نیاز به پاک کردن دارد ؟ سطح آن را اسپری کنید . سپس یک دستمال کوچک به کودک تان بدهید تا بتواند آن را روی سطح میز بکشد . میتوانید شما هم این کار را انجام دهید تا کودک از شما تقلید کند .

همیشه بعد از شام یا ناهار که من میخوام سفره رو تمیز کنم دست و پاحنایی با ذوق میاد خودش رو میندازه روی دستم و سعی میکنه دستمال رو از دستم بگیره . با خوندن این مطلب متوجه شدم این هم یکی از فعالیت های مورد علاقه ی ایشونه :)


در پست های بعدی راجع به فعالیت های هنری سرگرم کننده که میتونید با کودک‌تون انجام بدید حرف میزنیم.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی