به رنگ چادرم

Wife / Mom
به رنگ چادرم

علاقمند به کتاب، چای، گل، موسیقی و فیلم
مشتاق رشد و یادگیری

بازی با پوم پوم

سه شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۶، ۰۹:۳۸ ب.ظ

چند تا بازی قشنگ و رنگی رنگی با پوم پوم ها پیدا کردم و امیدوارم دست و پاحنایی لذت ببره . پوم‌پوم ها یکی از وسایل مورد علاقه ی کودکان نوپاست . آنها از مواد نرم و رنگارنگ ساخته شده و برای آموزش های لمسی و بصری بسیار مناسب میباشند . میتوانید این کوچولوهای رنگی رنگی را از خرازی ها تهیه کنید و یا با استفاده از این چند تکنیک خودتان پوم‌پوم بسازید . 

وقتی کودکان با پوم‌پوم ها سرگرم هستند چه چیزی می آموزند ؟

- هماهنگی دست و چشم
توانایی انتقال پوم‌پوم ها به سطل یا بطری بوسیله ی دست یا گیره
 
-شناسایی و مرتب سازی رنگ ها
کودکان قادر به شناختن رنگ های مختلف و جداسازی آنها بر این اساس میشوند.

-محرک نیروی مکانیکی
استفاده از انبر برای برداشتن پوم‌پوم ها و قراردادن انها در ظرف های همرنگ پوم‌پوم ها باعث قوی شدن عضلات دست میشود و مهارت لازم برای درک استفاده از مداد را به کودک می آموزد

- تمرکز
بازی کردن با پوم‌پوم ها این فرصت را به کودکان میدهد تا قبل از پایان یافتن بازی با صبوری بنشینند و برای انجام یک کار تمرکز کنند .

حس کنجکاوی ، اکتشاف ، خلاقیت و قدرت تخیل از دیگر مزایای بازی با پوم‌پوم ها میباشد . 

همچنین اضافه میکنم ، بازی با پوم‌پوم ها برای بهبود رشد مهارت های دستی خیلی مفید خواهد بود . یکی از بازی های مناسب تا 2 سالگی کودک ، دست‌ورزی است . یعنی بازی هایی که حس لامسه را تحریک کند . کودک باید با هرآنچه در فضا است ارتباط پوستی داشته باشد . لمس کند . از مایعات تا جامدات . علاوه بر این ، کودک نو پا از گذاشتن چیزی داخل محفظه و خارج کردن آن لذت میبرد . بنابر این اجسامی با جنس ، انداره و اشکال مختلف همه برای  او جذاب هستند . حالا ببینیم کودک چطور میتواند با پوم‌پوم ها دست‌ورزی داشته باشد و توانایی هماهنگی دست و چشم را همزمان با هم پیدا کند . در بازی ها سعی کنید از مخلوط پوم‌پوم های کوچ و بزرگ با هم استفاده کنید تا کودک بتواند اندازه ها را نیز تشخیص دهد . در بعضی بازی ها پوم‌پوم های کوچک فشار کمتر و پوم‌پوم های بزرگ تر احتیاج به فشار بیشتری دارند . 
 - برای دیدن بازی ها به ادامه مطلب مراجعه کنید :) - 





 شیشه های پلاستیکی را دور نیندازید . از کودک بخواهید پوم پوم ها را داخل آن بیندازد . 

  

 پوم‌پوم ها و منجنیق
من که از این اسباب بازی خیلی خوشم اومد . به احتمال زیاد توانایی فشار دادن یکی از اهداف ساختن این وسیله خواهد بود . 
بوسیله ی این منجنیق شما با کودکان بزرگتر نیز میتوانید آزمایش های علمی تری انجام بدهید . برای مثال فاصله ای که را که اجسام مختلف با منجنیق طی میکنند را بررسی و مقایسه کنید . 
لوازم مورد نیاز : 
7 عدد چوب ( ترجیحا چوب بستنی )
3 عدد کش یا نوار پلاستیکی
1 عدد سر شیشه
طریقه ی ساخت هم توی عکس کاملا مشخصه :)



 مهمانی پوم‌پوم ها در شانه ی تخم‌مرغ
شانه های تخم‌مرغ را دور نیاندازید . مقداری پوم‌پوم در اختیار کودک قرار دهید و از او بخواهید هر کدام از پوم‌پوم ها را در یکی از شانه های تخم‌مرغ قرار دهد . 

 پوم‌پوم ها و چسب نواری
یک تکه چسب نواری به دیوار بچسبانید . بطوریکه که قسمت چسب دار آن رو به کودک باشد . سپس یک پوم پوم برداشته و به کودک نشان دهید چگونه باید آن را به نوار چسب بچسباند . 


 سقوط پوم‌پوم ها در جعبه مقوایی
یک جعبه مقوایی با سایز کوچک تهیه کنید . برای جلب توجه کودک آن را با رنگ های مختلف رنگ کنید . سپس چند سوراخ کوچک برای انداختن پوم‌پوم ها به داخل روی آن ایجاد کنید . برای بار اول به کودک خود نشان دهید چکونه پوم‌پوم ها داخل سوراخ میروند و ناپدید میشوند . این کار حس کنجکاوی او را بر می انگیزد تا او هم آن ها را ناپدید کند . 

 


ادامه دارد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی