به رنگ چادرم

Wife / Mom
به رنگ چادرم

علاقمند به کتاب، چای، گل، موسیقی و فیلم
مشتاق رشد و یادگیری

بازی با کودک نوپا * 12 تا 16 ماه *

پنجشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۶، ۰۱:۰۲ ب.ظ

این بازی های ساده به کودک شما کمک خواهند کرد که سرگرم شود و همچنین مهارت های او را تقویت خواهند کرد. 

من این مطلب رو از سایت Baby Center ترجمه کردم. یکی از معتبرترین سایت هایی هست که از ابتدای تولد دست و پاحنایی مطالب‌ش رو دنبال مکینم . اگر وقت داشتید حتما یه سر بهش بزنید . 


وارد زندگی کودک شوید

وانمود کنید عروسک مورد علاقه ی کودک شما واقعی‌ست و او را در تمام فعالیت های روزانه کودک خود مشارکت بدهید . هنگام پیاده روی عرویک را هم همراه خود ببرید . او را در رخت‌خواب بگذارید یا با او در خانه برقصید . توضیح دادن و صحبت کردن درباره ی کارهایی که انجام میدهید به بالارفتن مهارت های زبانی کودک شما کمک خواهد کرد . با صورت خود نشان بدهید عروسک شاد یا غمگین است سپس کودک شما میتواند احساسات را شناسایی کند و درباره ی انها صحبت کند چون کودک شما در حال گسترش تصورات و قوه ی تخیل خویش میباشد . 


من را فشار بده ، خودت را بکش

اگر کودک شما در حال کشیدن خود به سمت بالاست و برای راه رفتن تلاش میکند ، با تمرین های هل دادنی و کشیدنی به او کمک کنید. از یک شی متحرک مانند صندلی کودک یا یک صندوق پلاستیکی پر از اسباب بازی های نرم استفاده کنید . وقتی از لبه ها به عنوان تکیه گاه استفاده میکند ، شما میتوانید طرف دیگر را ثابت نگه دارید . سپس به آرامی جعبه را به سمت خودتان بکشید تا او را تشویق کنید به جلو قدم بردارد . به زودی او شروع به فشار دادن جعبه میکند در حالی که شما آن را به آرامی میکشید . این بازی برای روزی که بلاخره کودک شما خود به تنهایی راه میرود اعتماد بنفس میدهد.


با خوشحالی دست بزن

در حال حاضر کودک شما میتواند دست های خود را باز نگه دارد . اما ممکن است همچنان نتواند به صورت مستقل دست هایش را به هم بزند . در حال حاضر شما میتوانید دست های کودک را گرفته و با کمک کودک دست هایش را به هم بزنید . یا به او اجازه دهید وقتی دست هایتان را نزدیک هم میکنید دست های شما را بگیرد. او را روی زمین یا پای خود بنشانید بطوریکه صورت شما را ببیند و همزمان آهنگ هایی بخوانید که با دست زدن همراه باشد . این بازی مهارت های زبانی و همچنین هماهنگی دست و چشم کودک شما را افزایش میدهد .


جادوی صدا

بازی با کلمات آگاهی کودک شما از صداها را افزایش میدهد و این اعتماد بنفس را به کودک میدهد تا کلمات جدید را امتحان کند . از کتاب هایی که صدای ماشین ها را تقلید میکند تا حیوانات مزرعه مثل صدای گاو و خروس و ... استفاده کنید ، بدون شک این اسباب بازی ها قوه تخیل کودک شما را از طریق صدا افزایش میدهد . 

بازی هایی که در آن یک صدای به خصوص را تکرار میکنید ، خواندن شعر هایی با قافیه های کودکانه با صدای بلند و تجربه کردن صدا ها و ریتم های مختلف از جمله راه های دیگر کمک کردن به کودک برای تقویت مهارت های زبانی او میباشد و بدون شک بسیار سرگرم خواهد شد . 


چه کسی آنجا پنهان شده است ؟ ( همون قائم باشک خودمون :) ) 

کودک شما بازی های ساده که با پنهان شدن همراه باشد را دوست خواهد داشت . به عنوان مثال ، در ابتدای صبح سعی کنید به نوبت زیر پتو قائم شوید . در حمام ، از یک حوله بزرگ استفاده کنید و با او دالی موشه بازی کنید . برای سرگرمی و خندیدن بیشتر ، میتوانید وقتی قائم شده است بدن او را به فشار دهید و بگویید ؟ " این پای چه کسی است ؟ " یا " این بازو برای کیست ؟ " 

بازی هایی مثل این به کودک شما نشان خواهد داد فقط به دلیل اینکه او نمیتواند چیزی را ببیند ، به این معنا نیست که آن وجود ندارد . برای یک تغییر ، او را به یک اتاق دیگر منتقل کنید در حالی که او را در حوله ای پیچیده اید . وقتی که سرش را از درون حوله بیرون بیاورد و ببیند که در جای جدیدی‌ست ، بدون شک شگفت زده خواهد شد . 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی